Rozkład Jazdy PKP – Aktualności

Aktualności:

Wnętrze też się liczy! Prezentacja wyposażenia pociągu FLIRT3 w Katowicach

23.04.2015

Wygodne fotele, klimatyzacja, nowoczesna strefa barowa – to standard oferowany pasażerom przez pociągi FLIRT3. Na dworcu w Katowicach konsorcjum Stadler-NEWAG i PKP Intercity zaprezentowali wnętrza pojazdu, którym już od grudnia pojadą pasażerowie.

Bogate wyposażenie wnętrza zapewni wysoki komfort podróży. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy, a także wydzielona przestrzeń barowa. Pociągi będą wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane będzie gniazdko elektryczne. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej. Pociągi zostaną dostosowane  do potrzeb osób niepełnosprawnych – będą one wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z każdej strony pociągu. Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości 160 km/h.

Nowoczesne pojazdy FLIRT3 to kolejny efekt naszego programu wymiany taboru wartego ponad 5 mld zł. Dzięki niemu do końca roku większość pociągów będzie nowych lub zmodernizowanych - mówi Jacek Leonkiewicz, Prezes PKP Intercity. Wierzymy, że inwestycje w komfort zachęcają pasażerów do wyboru PKP Intercity - dodaje.

Pociągi FLIRT3 wyjadą na tory w grudniu tego roku. Zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Produkcja pociągów dla PKP Intercity przebiega zgodnie z planem. Zgodnie z zawartą umową wszystkie zamówione pojazdy zostaną przekazane przewoźnikowi wraz z homologacją do końca października 2015 – mówi Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.

***
Konsorcjum Stadler-NEWAG produkuje 20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Wartość projektu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.

Polecamy

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies i podoobych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Rozumiem i zgadzam się