Rozkład Jazdy PKP – Aktualności

Aktualności:

PKP Intercity podsumowuje pierwsze półrocze 2015r.

17.07.2015

Dynamiczny wzrost liczby pasażerów, coraz wyższa frekwencja w pociągach, rentowność Pendolino - to udało się osiągnąć PKP Intercity w pierwszym półroczu 2015 roku.

Miliony wracają do PKP Intercity
Od początku 2015 r. PKP Intercity notuje pierwszy od 4 lat wzrost liczby pasażerów. Odpowiednio w styczniu, lutym, marcu, kwietniu i maju br. liczba podróżnych w komunikacji krajowej wzrosła o 4 proc., 8 proc., 12 proc., 23 proc. i 25 proc.
W czerwcu br. wzrost sięgnął 26 proc. - W pierwszym półroczu 2015 r. PKP Intercity przewiozło 13,4 mln pasażerów. To o blisko 2 mln podróżnych więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – mówi Jacek Leonkiewicz, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich grup klientów. Najwyższe wzrosty przewoźnik zanotował wśród studentów, seniorów i rodzin.

- Konsekwentna realizacja strategii przynosi efekty. Dzieje się to nie tylko dzięki konkurencyjnym czasom przejazdu, nowemu taborowi, ale i coraz lepszej ofercie. Przykładem są tanie bilety. W minionym półroczu pasażerowie kupili ponad jedną trzecią biletów na ekspresy za mniej niż 60 zł – mówi Piotr Ciżkowicz, Prezes Rady Nadzorczej PKP Intercity. - Jestem przekonany, że pozytywny trend utrzyma się,
a PKP Intercity przewiezie w tym roku 30 mln pasażerów, czyli o 5 mln więcej niż w 2014 r. – dodaje.

Coraz wyższa frekwencja w pociągach
Nowe pociągi, konkurencyjne czasy jazdy i bilety w dobrych cenach przełożyły się na wzrosty na niemal wszystkich trasach. Najdynamiczniej rozwijającym się segmentem są ekspresy. Porównując rok do roku na ich pokładach podróżowało 62 proc. klientów więcej.

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również pociągi Pendolino, które osiągają nawet 100 proc. wypełnienia. Średnia frekwencja na ich pokładach wynosi 53 proc., a w czerwcu osiągnęła blisko 60 proc. Prognozy wskazują, że pod koniec sierpnia PKP Intercity sprzeda dwumilionowy bilet na przejazd pociągiem kategorii EIP. Rentowność Pendolino Zaledwie po 5 miesiącach od wdrożenia Pendolino zaczęło być rentowne. W maju zysk ze sprzedaży wyniósł 2,5 mln zł, a w czerwcu przekroczył 7 mln zł.

- Dobre wyniki Pendolino cieszą, ale przed nami jeszcze dużo pracy. Teraz przygotowujemy się do wdrożenia kolejnych nowoczesnych pociągów oraz zamknięcia prac nad nowym, zdecydowanie bardziej przyjaznym rozkładem jazdy – mówi Jacek Leonkiewicz. Mogę również zdradzić, że do końca wakacji zaoferujemy naszym klientom ponad półmilionową pulę tanich biletów.

Polecamy

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies i podoobych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Rozumiem i zgadzam się