Rozkład Jazdy PKP – Aktualności

Aktualności:

Piętrusy PKP Intercity coraz bliżej Łodzi

14.11.2013

6 wykonawców zgłosiło zainteresowanie dostawą 10 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Zakończył się pierwszy etap postępowania prowadzonego w trybie negocjacji z ogłoszeniem tj. do przewoźnika wpłynęły wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Część środków, na realizację inwestycji dedykowaną linii Warszawa - Łódź, przewoźnik chce pozyskać z funduszy unijnych.

Przedmiotem zamówienia PKP Intercity są piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne wraz z ich serwisowaniem przez kolejnych 15 lat. Nowoczesne i komfortowe pociągi będą kursować w relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna ze stacjami pośrednimi: Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew i Łódź Fabryczna. Przewoźnik wymaga, aby pociągi były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h i spełniały wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS).

Zainteresowanie realizacją zamówienia wyraziły:
•    Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), Hiszpania,
•    Škoda Vagonka, Republika Czeska,
•    Bombardier Transportation, Niemcy,
•    Newag, Polska,
•    Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz, Polska,
•    Stadler Polska, Polska.

PKP Intercity wyłoni producenta składów w trybie negocjacji z ogłoszeniem. Głównym kryterium wyboru będzie cena brutto, której waga wynosi 33%. Poza ceną, o wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje kryterium: wskaźnik NPV (30%), współczynnik masy pojazdu (15%), cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1 km przebiegu (12%) oraz parametry funkcjonalno – użytkowe (10%).

Przewoźnik chce, aby każdy ze składów mógł zabrać na pokład ok. 600 pasażerów. Zostanie wyposażony w klimatyzację, zamknięty system toalet, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz miejsca do przewozu rowerów.

Producent będzie miał 30 miesięcy na realizację zamówienia.

PKP Intercity planuje sfinansowanie projektu ze środków własnych oraz ze środków unijnych pochodzących z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 
***
PKP Intercity realizuje projekty taborowe na kwotę ponad 5,5 mld zł. W realizacji inwestycji taborowych przewoźnik wykorzystuje środki Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

Polecamy

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies i podoobych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Rozumiem i zgadzam się