Rozkład Jazdy PKP – Aktualności

Aktualności:

Ruszyły prace na linii pomiędzy Wronkami a Miałami

20.08.2015

Jazda pociągów z prędkością 140 km/h, skrócenie czasu przejazdu, podniesienie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo – drogowych. Polskie Linie Kolejowe za 34 mln zł zrewitalizują odcinek pomiędzy Wronkami a Miałami, co poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży pomiędzy Poznaniem a Szczecinem.

Rewitalizacja linii pomiędzy Wronkami a Miałami rozpoczęła się 17 sierpnia. Prace zostały tak zaplanowane, że nie wpływają na kursowanie pociągów. Na 20 km odcinku wymienione zostaną m.in.  52 tysiące podkładów oraz szyny. Oczyszczenie terenów obok linii kolejowej i wykonanie odwodnienia pozwoli utrzymać dobre parametry trasy.
Polskie Linie Kolejowe podczas prowadzonych rewitalizacji konsekwentnie podnoszą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Również na trasie Wronki – Miały 6 skrzyżowań toru z drogą zyska nową nawierzchnię, co zapewni m.in. płynny przejazd samochodów.

Wykonywane przez PLK prace zlikwidują ograniczenia prędkości. Pociągi przyśpieszą z 80 km/h do 140 km/h, a  czas przejazdu między Wronkami a Miałami skróci się o około 6 min.

Zadanie finansowane jest z Funduszu Kolejowego i zakończy się w grudniu br.. Prace wykonuje MOTO-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A.

Rewitalizacja linii Wronki – Miały to kontynuacja wcześniejszych prac PLK, utrzymujących stabilny  czas przejazdu na trasie Poznań – Krzyż – Szczecin. W 2013 r. PLK wykonała prace na odcinku Rokietnica – Pęckowo, a w 2014 r. między Szamotułami, Peckowem a Wronkami -  łącznie za ok. 50 mln zł.

W ramach perspektywy finansowej 2014 – 2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują kompleksową modernizację trasy Poznań – Szczecin Dąbie. Prace budowlane zostały zaplanowane na lata 2018 – 2021. Modernizacja będzie obejmować m.in. wykonanie nowych torów oraz przebudowę stacji i przystanków z przystosowaniem ich do obsługi osób mających trudności z poruszaniem się. Po wykonaniu wszystkich robót, pociągi będą mogły jeździć
z prędkością 160 km/h. Na linii zostanie zainstalowany europejski system sterowania ruchem kolejowym, który zwiększy bezpieczeństwo. Po wykonaniu wszystkich prac, podróż między Poznaniem a Szczecinem skróci się o około 30 minut. Koszt tej inwestycji to około 2 mld zł.

Polecamy

Nasz serwis używa ciasteczek do profilowania prezentowanych treści, w tym reklam, co umożliwia dopasowanie treści do potrzeb użytkowników. Dlatego prosimy, abyś zgodził się na przechowywanie w Twojej przeglądarce ciasteczek. Ponieważ niektóre treści, w tym reklamy przygotowywane mogą być przez podmioty zewnętrzne, informacje o ciasteczku będziemy udostępniać naszym partnerom biznesowym. Zgoda jest dobrowolna.

NIE ZGADZAM SIĘ ZGADZAM SIĘ