Rozkład Jazdy PKP – Aktualności

Aktualności:

PESA dla PKP Intercity. Drugi etap inwestycji w elektryczne zespoły trakcyjne rozstrzygnięty

20.02.2014

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup kolejnych 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Wykonawcą zamówienia będzie Pesa Bydgoszcz. Wartość projektu wyniesie ponad 1,3 mld zł. Część środków potrzebnych na realizację kontraktu PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

W ramach prowadzonego postępowania przetargowego na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usługi utrzymania, PKP Intercity otrzymało 2 oferty. O kontrakt starało się konsorcjum  Stadler Polska Sp. z o.o. i Newag S.A. oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A.
Najkorzystniejszą ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz, która za realizację zamówienia otrzyma 1 320 626 400,00 zł.

Zakup 20 EZT to  kolejny element programu inwestycyjnego PKP Intercity o wartości blisko 7 mld zł. Nowoczesne i komfortowe pociągi połączą m.in. Jelenią Górę z Białymstokiem, czy Lublin z Bielsko Białą.  Pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2015 roku – mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych.

Pociągi będą wyposażone w: zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji pasażerskiej czy miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.

Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity będą przystosowane do prędkości 160 km/h, spełniając wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS). 20 pociągów będzie obsługiwało trasy: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.

Wykonawca dostarczy pociągi do końca października 2015 r. 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dołączy do 20 składów, które dla PKP Intercity produkuje konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz Newag S.A. Zgodnie z założeniem pierwszej części inwestycji, pociągi będą kursować na trasach Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków, Gdynia - Katowice (przez Łódź) oraz Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań).

PKP Intercity planuje sfinansowanie projektu ze środków własnych oraz unijnych pochodzących z funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Elektryczny zespół trakcyjny (EZT) - pojazd kolejowy o własnym napędzie elektrycznym, składający się z dwóch członów sterowniczych na obu końcach oraz ewentualnych członów pośrednich. Poszczególne człony nie mogą być rozłączane. Jednak zwykle możliwe jest łączenie całych pojazdów tego samego typu.

Polecamy

Nasz serwis używa ciasteczek do profilowania prezentowanych treści, w tym reklam, co umożliwia dopasowanie treści do potrzeb użytkowników. Dlatego prosimy, abyś zgodził się na przechowywanie w Twojej przeglądarce ciasteczek. Ponieważ niektóre treści, w tym reklamy przygotowywane mogą być przez podmioty zewnętrzne, informacje o ciasteczku będziemy udostępniać naszym partnerom biznesowym. Zgoda jest dobrowolna.

NIE ZGADZAM SIĘ ZGADZAM SIĘ