Rozkład Jazdy PKP – DWORCE

DWORCE:


ul. Zygmunta Augusta 7, 85-082 Bydgoszcz

kliknij ikonę w celu uzyskania informacji

Lokalizacja:Początek strony

Dworzec znajduje się niedaleko centrum miasta, jest to główna stacja w Bydgoszczy.

Dojazd:Początek strony

Przy dworcu znajdują się przystanki autobusowe i tramwajowe..

  • Linie Autobusowe: 54, 57, 67, 71, 77,79, 80
  • Linie Autobusowe Nocne: 31N, 33N
  • Linie Tramwajowe: 5,8

Autobusy:

•    54 (Piaski- Błonie)

•    57 (Dworzec Główny -Błonie )

•    67 (Rycerska -Skłodowskiej Curie/Łęczycka)

•    71 (Morska-Rekinowa)

•    77 (Morska –Niklowa)

•    79 (Rycerska –Glinki)

•    80 Dworzec Główny -Port Lotniczy (Airport)

•    autobusy nocne: 31N (Dworzec Leśne -Łoskoń) 32N (Piaski – Mariampol)

Tramwaje:

•    5 (Rycerska - Łoskoń)

•    8 (Rycerska- Kapuściska )

Z dworca głównego dostępne jest bezpośrednie połączenie autobusowe z portem lotniczym.

Taxi:Początek strony

Postój taxi znajduje się obok głównego wejścia  do dworca, po jego prawej stronie naprzeciwko budynku Poczty.

WiFi:Początek strony

W hali głównej działa bezpłatna siec Wi-Fi  (nazwa sieci: _FREE_WIFI_PKP)

Kasy:Początek strony

Kasy biletowe:

  • Intercity czynna cała dobę
  • Przewozy Regionalne czynna 10:30-18:30
  • Przewozy Arriva czynna 5:40-20:40
  • Kasa Międzynarodowa czynna pn-pt. 8:00-18:00, sob. 8:00-14:00, niedz.-nieczynna

Na terenie dworca głównego znajduje się budynek B  który mieści się pomiędzy peronem trzecim i czwartym. W poczekalni budynku B dostępny jest  pokój rodzica z dzieckiem oraz oddzielne pomieszczenie dla kobiet w ciąży.

Biuro:Początek strony

InfoDworzec - Hala główna, tel.: (+48 52) 518 30 73, e-mail: bydgoszcz.glowna@pkp.pl, czynne od poniedziałku do niedzieli w godzinach 7:00-21:00

Przechowalnia bagażu:Początek strony

Skrytki bagażowe– otwarte całodobowo

Usługi:Początek strony

Kawiarnie,  artykuły spożywcze, bary, prasa i książki, kosmetyki, księgarnia, lokale usługowe
Godziny otwarcia lokali usługowych:
Główne wejście poziom  0:
GOURMET Bistro  (usługi gastronomiczne)– pon. - niedz. 6:00-21:00
HEBE (drogeria) – pon.-pt.- 8:00-20:00, sb.-niedz.- 08:00-18:00
PO MOJEMU (usługi gastronomiczne) – pon.-sb.- 6:00-2:.00, niedz. 8:00-21:00
DR. Zdrowie ( apteka) – pon.-niedz.- 7:00-21:00
Przystań Cukiernia (kawiarnia)- pon.- niedz. 6:00-21:00
Relay  (Kiosk) – pon. – sb. 6:00-21:00, niedz. 8:00-20:00

Hala główna poziom -1
The Secret Soap Store (kosmetyki)  pon.-niedz. 7:00-21:00
Olivia (kwiaciarnia) - pon.-niedz.- 7:00-21:00
Cabarette (bielizna) - pon.-niedz. 9:00-21:00
Totolotek (zakłady bukmacherskie)- pon. 10:00 – 18:00, wt.-pt.9:30-19:30, sob.9:30-18:30, niedz. 9:30-16:30
Zapiekarnia (usługi gastronomiczne) -pon-niedz. 8:30-20:30
Coffe2Go (kawiarnia) – pon.-niedz. 6:00-21.00
Świat Książki (księgarnia) –pon.-sob.- 9:00-21:00, niedz. 10:00-20:00
1 Minute (lokal spożywczy)–pon.-sob.- 6:00-22:00, niedz. 8:00-22:00
Świat GSM(telefony i akcesoria)-pon.-sb.- 9.00-21:00, niedz. 10:00-20:00
ZIAJA (KOSMETYKI)- pn.-sb. 9:00-19:00, niedz. 10:00-18:00

Toalety:Początek strony

Toalety czynne całodobowo na poziomie -1 oraz w poczekalni przy peronie trzecim oraz czwartym opłata- 2 zł.

Informacja:Początek strony

Zakres udzielania pomocy osobom o ograniczonej sprawności ruchowej na terenie stacji.

PKP S.A. nie gwarantuje dostosowania taboru przewoźnika do potrzeb osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. W tym celu zainteresowany pasażer powinien zgłosić potrzebę udzielenia pomocy w podróży u przewoźnika minimum 48 godz. przed planowaną podróżą, wybierając jeden z poniższych sposobów:

  • telefonicznie pod numerem infolinii kolejowej przewoźnika,
  • drogą elektroniczną na wskazany przez przewoźnika adres e-mail lub przez formularz zgłoszeniowy (jeżeli przewoźnik prowadzi możliwość zgłoszenia drogą elektroniczną).

Podstawa prawna: Rozporządzenie Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2004 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym

Osoba o ograniczonej sprawności ruchowej powinna przybyć na dworzec w czasie nie krótszym niż 30 minut przed planowanym odjazdem pociągu, w celu możliwości bezpiecznego dotarcia do pociągu.

Miejscem spotkania jest hol główny dworca w części , gdzie znajdują się miejsca do siedzenia dla podróżnych. Pracownicy ochrony fizycznej dworca asystują osobie o ograniczonej sprawności ruchowej podczas przemieszczania się po terenie dworca, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, na których dozwolone jest poruszanie się pieszych (niebędących przejściami tylko do użytku służbowego)
W przypadku wysiadania z pociągu pracownicy ochrony oczekują na pasażera na peronie, przy którym zatrzymuje się pociąg z ww. osobą.
Asysta pracowników ochrony dworca odbywa się od miejsca oczekiwania pasażera do drzwi pociągu, którymi osoba będzie wsiadać lub od drzwi pociągu, z którego ww. osoba wysiada - do oznaczonego miejsca na dworcu lub do głównego wyjścia z obszaru stacji. W czasie wejścia i wyjścia do i z pociągu asystę i pomoc realizuje drużyna pociągowa.

Istnieje również możliwość zgłoszenia konieczności skorzystania z pomocy tylko w poruszaniu się po terenie dworca dzwoniąc odpowiednio wcześniej pod nr tel. 22 474 13 13 lub drogą elektroniczną wysyłając maila na adres: pomocprm@pkp.pl  – wówczas w ciągu ok. 15-20 minut od przyjęcia zgłoszenia ochrona na danym dworcu będzie gotowa do udzielenia pomocy osobie potrzebującej.

Do toalet dla niepełnosprawnych w hali głównej dworca  można zjechać windą nr 1znajdującą się po lewej stronie przy wejściu do dworca, wybierając poziom  (-1).Natomiast do toalety w holu przy peronie 3 i 4 można wjechać windą nr 4 , wybierając poziom  (0).

Dworzec został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Powstały specjalne ścieżki i oznaczenia dla osób niedowidzących, w budynku stacji zamontowano windy wyposażone w system informacji głosowej i oznaczenia w alfabecie Braille'a. Obiekt jest  monitorowany.

Historia:Początek strony

Historia bydgoskiego dworca kolejowego sięga ponad półtora wieku. W 1851 roku powstał jego pierwszy budynek. W latach 2014-2015 dokonano kompleksowej przebudowy dworca głównego. Inwestycja w Bydgoszczy objęła budowę nowego dworca i modernizację budynku między-peronowego oraz gruntowny remont peronów wraz z podziemnymi przejściami. Całościowy koszt projektu to ok. 197 mln zł. Przedsięwzięcie  było  współfinansowane ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość unijnego dofinansowania to ok. 120 mln zł.  Dworzec Bydgoszcz Główna jest jednym z trzech największych pod względem nakładów oraz powierzchni dworców, oddanych do użytku podróżnych od 2012 roku. Jest nowoczesny, funkcjonalny i przyjazny dla osób o ograniczonej mobilności. Dworzec kolejowy po modernizacji jest jedną z wizytówek miasta .Dla wielu osób to właśnie ten gmach  jest miejscem, od którego zaczynają poznawać miasto. Oficjalne otwarcie nowego dworca miało miejsce 10 października2015 roku. Powstał  nowy, funkcjonalny budynek główny i jednocześnie zrewitalizowano  zabytkowy gmach dworca wyspowego. Zdaniem wielu osób jest to udane połączenie nowoczesności z historią.

Bez barier: Początek strony

Kasa dla PRM
Pętla indukcyjna
Interkom
Wszyscy przewoźnicy w kasie
Infodworzec
Język migowy w Infodworcu
Urządzenia wspomagające
WC
Usługa asysty
Mapa dotykowa
Parking
Oznakowania poziome
Pokój opiekuna

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies i podoobych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności

Rozumiem i zgadzam się